Portal do Governo Brasileiro
Atualize sua Barra de Governo
Biblioteca Digital
de Periódicos
da Universidade Federal do Paraná
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Educar em Revista
Current
Editorial Team
Edições
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 21 No. 26 (2005)
Vol. 21 No. 26 (2005)
Dossiê - Mídia e educação: a produção de novos sujeitos e novas pedagogias
Published:
2005-12-31
Editorial
Liane Maria Bertucci-Martins
p. 9-10
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Dossiê Temático
Apresentação
Nilson Fernandes Dinis
p. 13-14
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Media and education: on the scene, ways of young existences
Rosa Maria Bueno Fischer
p. 17-38
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Fiction and reality in the Cidade dos Homens TV program: elements to think about media and image pedagogy
Suzana Feldens Schwertner
p. 39-52
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
The example of Agrado: image, technics and authenticity
Wenceslao Machado de Oliveira Jr
p. 53-65
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Education, cinema and otherness
Nilson Fernandes Dinis
p. 67-79
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
The dispositif of motherhood: media and pedagogical production of subjects, practices and norms
Fabiana de Amorim Marcello
p. 81-98
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Men in advertisement in the last decade. A changing culture?
Flailda Brito Garboggini
p. 99-114
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Subjectivation and the education through the internet
Alysson Ramos Artuso
p. 115-129
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Young culture communication processes in cyberspace social net
Ângela Correia Dias
p. 131-145
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Media, cognition and education
Tania Stoltz
p. 147-156
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Silver rings: students and teachers in a media society
Heloisa Pait
p. 157-178
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Demanda Contínua
Some letters, little health: Campinas, first half of eighteen hundreds
Valter Martins
p. 181-195
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Physical education, culture and the production of meanings
Quéfren Weld Cardozo Nogueira
p. 197-214
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Temporal relations between learning and development periodization of the schooling: reflections on the perspective of the vygotskyan psychology
Edival Sebastião Teixeira
p. 215-231
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Alternative conceptions and biology teaching: how to use differentiated strategies in the initial formation of graduated
Silmara Sartoreto de Oliveira
p. 233-250
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Brazilian intelligence at the turning point of 1920/30: encounters and disencounters between writers and educators
Ivan Russeff
p. 251-267
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
ROCHA, H. H. P. A higienização dos costumes: educação escolar e saúde no projeto do Instituto de Hygiene de São Paulo (1918-1925)
Erica Piovam de Ulhôa Cintra
p. 271-275
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Documentos
Teses de Doutorado apresentadas em 2005
Diversos Autores
p. 279-282
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Keywords
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Free cookie consent management tool by
TermsFeed