Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Estatísticas
Search
Periódicos UFPR
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 29 (2007)
Vol. 23 No. 29 (2007)
Dossiê - Educação de jovens e adultos: novos diálogos frente às dimensões contextuais contemporâneas
Published:
2007-08-23
Editorial
Maria Rita de Assis César
p. 7-8
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Dossiê Temático
Apresentação
Sônia Maria Chaves Haracemiv
p. 11-13
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Contemporary challenges for the education of young people and adults
Ana Maria Costa e Silva
p. 15-28
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Public policy for youth and adult education in Brazil: non-commission permanent (re)building – considerations about Literate Brazil and Doing School Programs
Sonia Maria Rummert, Jaqueline Pereira Ventura
p. 29-45
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Youth and adult education, popular education and awareness processes: intersections in daily life
Maria de Fátima Quintal de Freitas
p. 47-62
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Shifts in the field of the adult education. On training paths for adult educators
Rui Vieira de Castro, Paula Guimarães, Amélia Vitória Sancho
p. 63-81
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Reflexions about curricular organisation and pedagogical practices in adult education
Inês Barbosa de Oliveira
p. 83-100
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Reciprocity and shelter in the youth and adult schooling: the intentional actions in the knowledge relationship
Maria Hermínia Lage Fernandes Laffin
p. 101-119
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Established bonds between teacher and the Municipal Program of EJA and the reflexive-relation in his professional and personal development
Sônia Maria Chaves Haracemiv
p. 121-140
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Tensions, contradictions and developments: youth and adult education in a municipal school of Belo Horizonte
Leôncio Soares, Ana Rosa Venâncio
p. 141-156
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Classroom in youth and adult education
Veronica Branco
p. 157-170
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Demanda Contínua
The collective construction with children in virtual learning environments
Sílvia Meirelles Leite, Patricia Alejandra Behar
p. 173-189
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Classroom teaching practice facing curriculum reform
Giseli Barreto da Cruz
p. 191-205
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
The knowledge mobilization in the teachers´ practice in the first grades: a case study
Cristina Bandeira Townsend, Elisete Medianeira Tomazzeti
p. 207-221
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Medicine, education and gender: suicide sexual differences in the XIX century medical discourses
Fábio Henrique Lopes
p. 241-257
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Indigenous knowledge in the process of teachers training in intercultural education
Daniel Quilaqueo Rapimán
p. 223-239
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Conferência
The Education Graduate Program of UFPR: twenty years of struggles and achievements
Tânia M. Baibich-Faria
p. 261-267
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
MENIN, M. S. E. Representações sociais de lei, crime e injustiça em adolescentes
Daniele Saheb, Araci Asinelli da Luz
p. 271-275
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Resumos de Teses e/ou Dissertações
A formação de professores em perspectivas internacionais. Estudo comparado entre modelos europeus e brasileiro
Cleusa Valério Gabardo
p. 279-280
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Keywords
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission