Portal do Governo Brasileiro
Atualize sua Barra de Governo
Biblioteca Digital
de Periódicos
da Universidade Federal do Paraná
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Educar em Revista
Current
Editorial Team
Edições
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 25 No. 35 (2009)
Vol. 25 No. 35 (2009)
Dossiê - Gênero, sexualidade e educação: novas cartografias, velhos problemas
Published:
2009-12-31
EDITORIAL
Andrea B Gouveia, Paulo Vincius Baptista da Silva
p. 5-12
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Dossiê Temático
Apresentação
Maria Rita de Assis César, Helena Altmann
p. 15-21
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Heterogender: “An useful category of analysis"
Tânia Navarro Swain
p. 23-36
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Gender, sexuality and education: appointments toward an “epistemology”
Maria Rita de Assis César
p. 37-51
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Sexual education: ethics, freedom and autonomy
Helena Altmann, Carlos José Martins
p. 63-80
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Romantic love in children´s literature a gender question.
Suyan Maria Ferreira Pires
p. 81-94
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
The social image of femininity and masculinity on secondary schools in Chile
Graciela Raquel Ezzatti San Martin
p. 95-106
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
The imaginary of the waters and the body´s erotic learning.
Cláudia Maria Ribeiro
p. 107-121
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Masculinity and violence: approaches in the sports´universe
Julio César Gonzáles Pagés, Daniel Alejandro Fernández González
p. 123-136
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Teachers and Eros
Deborah P. Britzman
p. 53-62
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Demanda Contínua
Evidences of the co-educational system in the training of teachers by the normal schools during the republican regime in São Paulo (1890/1930).
Jane Soares de Almeida
p. 139-152
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
The reading of coffee: its possible mathematical relations and the prospect of gender.
Glauce Maris Pereira Barth
p. 153-164
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Alternative proposals for constructing public education policies: new hope for solving old problems?
Salete Campos de Moraes
p. 165-179
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Teaching practice: considerations about pedagogical activities planning.
Áurea Regina Guimarães Thomazi, Thania Mara Teixeira Asinelli
p. 181-195
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Indiscipline and the sense of justice in high school teenagers.
Maria de Fátima Pires Carneiro da Cunha, Eleonora Carolina Martins Monteiro, Aline Santti Valentin, Débora Cristina dos Santos Lisboa, Priscila Xander
p. 197-210
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
The didatic book about the portuguese in the Brazil.
Ivete Aparecida da Silva Ota
p. 211-221
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Pedagogy: conceptions and practices in transformation
Ercília Maria Angeli Teixeira de Paula, Érico Ribas Machado
p. 223-236
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
RESENDE, Viviane de Melo; RAMALHO, Viviane. Análise de discurso crítica. São Paulo: Contexto, 2006.
Débora Cristina de Araújo
p. 239-244
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
RATTO, Ana Lúcia Silva. Livros de ocorrência: (in) disciplina, normalização e subjetivação. São Paulo: Cortez, 2007.
Marcelo Moraes e Silva
p. 245-250
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Documentos
Pareceristas
Educar em Revista
p. 253-256
PDF (Português (Brasil))
Keywords
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Free cookie consent management tool by
TermsFeed