Portal do Governo Brasileiro
Atualize sua Barra de Governo
Biblioteca Digital
de Periódicos
da Universidade Federal do Paraná
Toggle navigation
menu
BDP
Apresentação
Equipe
Histórico
Documentos
Como ingressar
Editais
Contato
OJS
Sobre
Fluxo Editorial
Estatísticas
Notícias
Ajuda
Tutoriais
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Estatísticas
Search
Periódicos UFPR
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 28 (2006)
Vol. 22 No. 28 (2006)
Dossiê - Política de Educação Superior no Brasil no contexto da Reforma Universitária
Published:
2006-12-31
Editorial
Maria Rita de Assis César
p. 7-9
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Dossiê Temático
Apresentação
Regina Maria Michelotto
p. 13-15
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
University in Brazil: from its origins to university reform 1968
Maria de Lourdes de Albuquerque Fávero
p. 17-36
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Crisis and reform of Brazilian State and University: implications for the teaching work
Deise Mancebo, Olgaíses Maués, Vera Lúcia Jacob Chaves
p. 37-53
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Communitarian Universities and sustainability: challenge in times of globalization
Marilia Morosini, Maria Estela Dal Pai Franco
p. 55-70
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Evaluation, institutional development and quality at the academic work
João Ferreira de Oliveira, Marília Fonseca, Nelson Cardoso Amaral
p. 71-87
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
The relationship between evaluation and regulation in Higher Education: keys for the debate
Stela M. Meneghel, Fabiane Robl, Tattiana T. Freitas da Silva
p. 89-106
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
The state of knowledge in the internationalization of higher education Concepts and practices
Marília Costa Morosini
p. 107-124
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
PROUNI: democratization of the access to Higher Education Institutions?
Afrânio Mendes Catani, Ana Paula Hey, Renato de Souza Porto Gilioli
p. 125-140
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Myths and controversies on the policies of quotas for blacks in higher education
Mariluce Bittar, Carina E. Maciel de Almeida
p. 141-159
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Distance education challenges to higher education: new reflections about the role of evaluation
Stella Cecilia Duarte Segenreich
p. 161-177
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
The higher education enlargement policy and the proposal for higher education reform of Lulas government
Regina Maria Michelotto, Rúbia Helena Coelho, Maria Amélia Helena Zainko
p. 179-198
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Demanda Contínua
School Culture: conceptual framework and research possibilities
Fabiany de Cássia Tavares Silva
p. 201-216
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Conceptual learning in the first grades of Primary School
Marta Sueli de Faria Sforni, Maria Terezinha Bellanda Galuch
p. 217-229
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Knowledges and pedagogical practice: an integration between theory and practice
Annatália Meneses de Amorim Gomes, Conceição Maria de Albuquerque, Ana Maria Fontenelle Catrib, Raimunda Magalhães da Silva, Marilyn Kay Nations, Mirna Frota de Albuquerque
p. 231-246
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Formation by cycles
Lidia Nedbajluk
p. 247-261
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Geometric concepts learning by the future primary grades teacher in Primary Education and new technologies
Maria Raquel Miotto Morelatti, Luís Henrique Gazeta de Souza
p. 263-275
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
SANCHO, J. M.; HERNANDEZ, F. et al. (Org). Tecnologias para transformar a educação. Porto Alegre: Artmed, 2006.
Glaucia da Silva Brito
p. 279-282
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Resumos de Teses e/ou Dissertações
A Graduação nos trabalhos da ANPED (1996 - 2003)
Clara Brener Mindal
p. 285-286
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Keywords
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission