Portal do Governo Brasileiro
Atualize sua Barra de Governo
Biblioteca Digital
de Periódicos
da Universidade Federal do Paraná
Toggle navigation
menu
BDP
Apresentação
Equipe
Histórico
Documentos
Como ingressar
Editais
Contato
OJS
Sobre
Fluxo Editorial
Estatísticas
Notícias
Ajuda
Tutoriais
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Estatísticas
Search
Periódicos UFPR
Register
Login
Home
/
Archives
/
v. 26, n. especial 2 (2010)
v. 26, n. especial 2 (2010)
Educar em Revista
Published:
2010-12-31
Apresentação
Deise Cristina de Lima Picanço
p. 9-22
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Demanda Contínua
From Promise to Involvement: the student and learning
Vera Lucia Felicetti, Marília Costa Morosini
p. 23-43
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
EVALUATION OF CONCEPT LEARNING
Vanize Aparecida Misael de Andrade Vieira, Marta Sueli de Faria Sforni
p. 45-57
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
CONCEPTION AND ALTERNATIVE CONCEPTION OF MEAN: a comparative study among teachers and students’ basic school
Sandra Magina, Irene Cazorla, Verônica Gitirana, Gilda Guimarães
p. 59-71
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Math reasoning and reading comprehension skills assessment of Entrant Primary School Teaching BA Program students: a comparative study in two universities of the Council of Rectors (CRUCH)
Pedro Rodrigo Sandoval Rubilar, Miguel Frit Carrillo, Ana Carolina Maldonado Fuentes, Francisco Rodríguez Alveal
p. 73-102
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Reading and its powers - a gaze on two reading national programmes
Rosa Maria Hessel Silveira
p. 103-120
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
THE ART OF INVOLVING THE STUDENT IN THE LEARNING OF CIENCES
Neusa Nogueira Fialho, Elizete L. Moreira Matos
p. 121-136
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Images in evalua(c)tion: a research-action on the use of televison programs in physical education classes
Mauro Betti
p. 137-152
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Tutoring in the Education in the distance: Proposal of the Course in Distance Pedagogy of the Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS
Lilian Schwab Gelatti, Vânia Ben Premaor, Alexandre Ramos de Araújo
p. 153-172
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
LET US MAKE OUR LIVES A WORK OF ARTE?
Ana Maria de Campos, Graziela Giusti Pachane
p. 173-190
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
PRACTICE REPORTS AS A STRATEGY FOR KNOWLEDGE CONSTRUCTION IN HEALTH PROFESSIONAL GRADUATIONS COURSES
Verônica Santos Albuquerque, Carlos Otávio Fiúza Moreira, Suzelaine Tanji, André Vianna Martins
p. 191-205
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
TRAINING AND KNOWLEDGE OF EDUCATION TEACHERS OF INFANT ON FAMILY VIOLENCE AGAINST CHILDREN
Cléa Adas Saliba Garbin, Artênio José Isper Garbin, Ana Paula Dossi, Adriana Alves Costa
p. 207-216
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
VIOLENCE IN THE SCHOOL: THEORETICAL APPROACHES AND PROPOSALS OF PREVENTION
Joyce Mary Adam de Paula e Silva, Leila Maria Ferreira Salles
p. 217-232
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
The search for effectiveness of the right to education: analysis of the role Infancy and Youth Public Prosecutor’s office of Justice from the municipality of São Paulo State
Adriana Dragone Silveira
p. 233-250
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Education stops beyond the formation of the mentally ill worker
Natália Regina de Almeida
p. 251-258
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
WOMEN AND TEACHER: REPERCUSSIONS OF DOUBLE JOURNEY ON LIFE CONDITION AND TEACHING WORK
Marli Lucia Zibetti, Sidnéia Ribeiro Pereira
p. 259-276
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
PUBLIC HEALTH SPECIAL SERVICE AND ITS SANITARY EDUCATION ACTS IN PRIMARY SCHOOLS (1942-1960)
Rogério Dias Renovato, Maria Helena Salgado Bagnato
p. 277-290
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
A homogeneização do ensino secundário na década de 1930: estratégias de eficiência, racionalidade e controle
Geysa Spitz Alcoforado de Abreu
p. 291-302
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
REPUBLICAN EDUCATION UNDER THE OPTICS OF JOSÉ VERÍSSIMO
Sônia Maria da Silva Araújo
p. 303-318
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Keywords
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission