Portal do Governo Brasileiro
Atualize sua Barra de Governo
Biblioteca Digital
de Periódicos
da Universidade Federal do Paraná
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Estatísticas
Search
Periódicos UFPR
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 25 No. 34 (2009)
Vol. 25 No. 34 (2009)
Dossiê - A linguagem na produção do ensino universitário: estudos com foco nas disciplinas
Published:
2009-08-31
Editorial
Paulo Vinícius Baptista da Silva, Andréa Barbosa Gouveia, Odisséa Boaventura de Oliveira, Maria José P. M. de Almeida
p. 9-16
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Dossiê Temático
UNDERSTANDING THE LEARNING ABOUT SCIENTIFIC LANGUAGE IN THE SCIENCE TEACHER FORMATION
Tereza Oliviera, Ana Freire, Carolina Carvalho, Mario Azevedo, Sofia Freire, Mónica Baptista
p. 19-33
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
TEACHING LEARNING – VOICES IN COMPOSITION AND DISPUTE CONSTITUTING THE PROFESSIONAL EXPERIENCE
Roseli Aparecida Cação Fontana, Cláudio Borges da Silva
p. 35-52
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
RELATIONS BETWEEN SHAPE AND CONTENT OF GEOSCIENCES KNOWLEDGES AND PRACTICES: IMAGINARY OF FUTURE TEACHERS AT AN UNDERGRADUATE COURSE FOR TEACHING
Henrique César da Silva, Pedro Wagner Gonçalves, Denise de la Corte Bacci, Carlos Alberto Lobão da Silveira Cunha
p. 53-73
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
PEDAGOGIC COURSES IN THE FORMATION AND IN THE CONSTRUCTION OF REPRESENTATIONS ABOUT TEACHER' WORK: VIEWS OF PRESERVICE CHEMISTRY AND PHYSICS TEACHERS
Pedro da Cunha Pinto Neto, Salete Linhares Queiroz, Dulcimeire Ap. Volante Zanon
p. 75-94
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
THE INTERPRETATIONS DIVERSITY AS A TEACHER EDUCATION CONSTITUTING FACTOR: READING AND OBSERVATION
Maria José P. M. de Almeida, Roberto Nardi, Fernanda Cátia Bozelli
p. 95-109
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
REFLEXIONS ABOUT WRITTING IN THE INITIAL FORMATION OF TEACHERS
Odisséa Boaventura de Oliveira
p. 111-126
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
INITIAL EDUCATION OF SCIENCE TEACHERS: DISCURSIVE PERSPECTIVE IN STS EDUCATION
Suzani Cassiani, Irlan Von Linsingen
p. 127-147
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
ENUNCIATIVE MEMORIES AND POSITIONS IN TEACHER EDUCATION FOR THE INITIAL GRADES OF ELEMENTARY SCHOOL
Silvania Sousa do Nascimento
p. 149-166
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Demanda Contínua
PROFESSIONALIZATION OF THE PROFESSORS: KNOWLEDGE, WISDON AND NECESSARY ABILITIES TO TEACHING
Roberto Valdés Puentes, Orlando Fernández Aquino, Armindo Quillici Neto
p. 169-184
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
THE UNIVERSITY AND ENVIRONMENTAL EDUCATION PROFESSIONALS: PATHS OF THE SPECIALIZATION COURSES IN THE BRAZILIAN CONTEXT
Angélica Gois Müller Morales
p. 185-199
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
IDENTITY LESSONS IN EARLY-YEAR ELEMENTARY-SCHOOL TEXTBOOKS
Letícia Fonseca Richthofen de Freitas
p. 201-213
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
THE ROLE OF THE SCHOOL TEXTBOOK IN LESSONS ON WORD ACCENTS
Kelly Priscilla Lóddo Cezar, Geiva Carolina Calsa, Edson Carlos Romualdo
p. 215-230
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
MEANING OF THE CITIZEN EDUCATION THE BRAZIL
Raquel Alvarenga Sena Venera
p. 231-240
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
PHYSICAL EDUCATION IN THE INFANTILE EDUCATION: A LONGED FOR REALITY
Adriana Gentilin Cavalaro, Verônica Regina Muller
p. 241-250
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
PLAYFUL ACTIVITIES IN THE TEACHING OF SCIENCE: A METHODOLOGICAL ADAPTATION THROUGH THE THEATER FOR COMMUNICATING SCIENCE TO ALL
Alessandro Frederico da Silveira, Ana Raquel Pereira de Ataíde, Morgana Farias Freire
p. 251-262
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
COMENIUS, JUAN AMÓS. PAMPEDIA (EDUCACIÓN UNIVERSAL). TRADUCCIÓN DE: FEDERICO GÓMEZ R. DE CASTRO. MADRID:UNED, 1992. 339 P.
Gladys Mary Teive Auras
p. 265-268
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Resumos de Teses e/ou Dissertações
ENSINO FUNDAMENTAL DE 9 ANOS: O QUE DIZEM AS PROFESSORAS DO 1.° ANO
Catarina de Souza Moro
p. 271-271
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
A MÚSICA QUE SOA NA ESCOLA: ESTUDO ETNOGRÁFICO NAS SÉRIES INICIAS DO ENSINO FUNDAMENTAL
Guilherme Romanelli
p. 272-272
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES ALFABETIZADORES NA EDUCAÇÃO INTEGRAL
Verônica Branco
p. 273-273
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Keywords
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission