Portal do Governo Brasileiro
Atualize sua Barra de Governo
Biblioteca Digital
de Periódicos
da Universidade Federal do Paraná
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Educar em Revista
Current
Editorial Team
Edições
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 24 No. 32 (2008)
Vol. 24 No. 32 (2008)
Dossiê - Educação e complexidade
Published:
2008-12-31
Editorial
Paulo Vinicius Baptista da Silva, Andréa Barbosa Gouveia
p. 7-10
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Dossiê Temático
Apresentação
Ricardo Antunes de Sá
p. 13-15
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Complex knowledge and transdisciplinary education
Edgard de Assis Carvalho
p. 17-27
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Complex education for a new policy of civilization
Izabel Petraglia
p. 29-41
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Education as learning of life
Maria da Conceição X. de Almeida
p. 43-55
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Pedagogy and complexity: preliminary dialogues
Ricardo Antunes de Sá
p. 57-73
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Education and knowledge: a complex approach
Roberto Ramos
p. 75-86
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Paradigm of science, of wisdom and knowledge and education to the complexity: assumptions and possibilities for teacher training
Zita Ana Lago Rodrigues
p. 87-102
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Complexity of educational processes in the classroom
Ariel Quezada, Enrique Canessa
p. 103-119
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Demanda Contínua
Socialization at school: transitions, learning and friendship from children’s point of view
Fernanda Müller
p. 123-141
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Language policies and indigenous schools in Brazil
Rodrigo Bastos Cunha
p. 143-159
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Teachers’ self-concept : finding main factors and clusters by EDA models
Vitor Franco, Helena Bacelar-Nicolau
p. 161-179
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Analysis of the cognitive and autopoietic processes in a virtual learning environment
Carla Beatris Valentini, Cláudia Alquati Bisol
p. 181-197
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Motivation as indiscipline prevention
Simone Deperon Eccheli
p. 199-213
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Practical curricular training of teachers
Helena Maria dos Santos Felício, Ronaldo Alexandre de Oliveira
p. 215-232
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Reflections on the contemporary institutional Brazilian context and the changes in professional education
Márcio Jacometti
p. 233-250
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
JANUZZI, G. M.
A educação do deficiente no Brasil: dos primórdios ao início do século XXI
. Campinas: Autores Associados, 2004
Tatiane Oliveira Zanfelici
p. 253-256
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Resumos de Teses e/ou Dissertações
Rapazes em situação de investigação: microanálise etnográfica de aulas de física
Josimeire Meneses Júlio
p. 259-260
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Desistência e resistência no trabalho docente: um estudo das professoras e professores do ensino fundamental da Rede Municipal de Educação de Curitiba
Andréa do Rocio Caldas
p. 261-262
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Keywords
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Free cookie consent management tool by
TermsFeed