Portal do Governo Brasileiro
Atualize sua Barra de Governo
Biblioteca Digital
de Periódicos
da Universidade Federal do Paraná
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Educar em Revista
Current
Editorial Team
Edições
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 30 (2007)
Vol. 23 No. 30 (2007)
Dossiê - Cognição, interação social e educação
Published:
2007-12-31
Editorial
Maria Rita de Assis César
p. 7-9
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Dossiê Temático
Apresentação
Tania Stoltz, Silvia Parrat-Dayan, Jacques Vonèche
p. 13-16
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Action as the solution to the mind-body problem in Piaget’s theory
Jacques Vonèche, Tania Stoltz
p. 17-43
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Aspects of the construction of knowledge about society
Juan Delval
p. 45-64
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
When culture enters in developmental psychology
Tania Zittoun, Nathalie Muller Mirza, Anne-Nelly Perret-Clermont
p. 65-76
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Sexual education in a historical cultural perspective
Nilson Dinis, Araci Asinelli-Luz
p. 77-87
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Authoritarian and cooperative contexts and their effect on the subject’s development
Silvia Parrat-Dayan
p. 89-106
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Effects of mental imagery on operatoire reasoning: auxiliary or structuring effects?
Magali Bovet, Daphné Voelin
p. 107-130
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Did you understand, or would you like me to draw it?
Tamara da Silveira Valente
p. 131-144
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
From gesture to symbol: the theory of Henri Wallon about symbolic formation
Dener Luiz da Silva
p. 145-163
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Cognition, affectivity, and human development: the emotion of living and the reason of being
Helga Loos, René Simonato Sant’Ana
p. 165-182
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Demanda Contínua
Education in hospital class: transforming actions and conceptions to the light of the theory of complexity
Sinara Pollom Zardo, Soraia Napoleão Freitas
p. 185-196
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
The importance of early intervention with parents of babies who are born with a deficiency
Carla Anauate, Maria Lúcia T. M. Amiralian
p. 197-210
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Kindergarten and pre-school educators researching and reflecting about their own practice in mathematics
Regina Célia Grando, Adair Mendes Nacarato
p. 211-234
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Knowledge in the classroom: teaching organization in an interdisciplinary perspective
Maria Antonia Ramos de Azevedo, Maria de Fátima Ramos de Andrade
p. 235-250
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
The researcher-teacher’s knowledge and learning production
Renata Barrichelo Cunha, Guilherme do Val Toledo Prado
p. 251-264
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
LOURO, G. L. Um corpo estranho: ensaios sobre sexualidade e teoria queer. Belo Horizonte: Autêntica, 2004.
José Eduardo Szwako
p. 267-271
PDF (Português (Brasil))
DOI (Português (Brasil))
Keywords
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Free cookie consent management tool by
TermsFeed