v. 16 n. 5 (2021): Dossiê Temático - Research agendas in second language speech: acquisition and pedagogy

					Visualizar v. 16 n. 5 (2021): Dossiê Temático - Research agendas in second language speech: acquisition and pedagogy
Publicado: 2021-09-01

Expediente

  • Expediente

    Equipe Editorial
    DOI: https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.82624

Apresentação

  • Second Language Speech: An outlook towards contemporary research endeavours

    Alison Roberto Gonçalves, Pedro Luis Luchini, Rosane Silveira, Ubiratã Kickhöfel Alves
    1188-1202
    DOI: https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.82479

Artigos Especiais

  • Desenvolvimento fonético-fonológico bi/multilíngue e atenção – Questões teóricas abordadas no Speech Learning Model (SLM/SLM-r) e desafios futuros para a pesquisa em segunda língua (L2)

    Bruna da Rosa de Los Santos, Ubiratã Kickhöfel Alves
    1203-1230
    DOI: https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81523
  • Speech perception and production as constructs of action: Implications for models of L2 development

    Reiner Vinicius Perozzo, Felipe Flores Kupske
    1231-1257
    DOI: https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81296
  • Análise do desenvolvimento do ritmo do inglês-L2 por brasileiros por meio de três métricas rítmicas

    Leonardo Antonio Silva Teixeira, Ronaldo Mangueira Lima Jr.
    1258-1292
    DOI: https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81413
  • Intelligibility of English regular verbs in the past tense: A study with Brazilian listeners and speakers of different L1s

    Fernanda Delatorre, Rosane Silveira
    1293-1323
    DOI: https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81312
  • El enfoque de la pronunciación en libros didácticos de español como lengua extranjera en Brasil

    Amanda Ribeiro, Bianca Valentina da Cruz, Kellen Benites de Oliveira Moraes, Luciene Bassols Brisolara
    1324-1354
    DOI: https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81104
  • Apps for developing pronunciation in English as an L2

    Luana Garbin Baldissera, Celso Henrique Soufen Tumolo
    1355-1378
    DOI: https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81057
  • Reflexões sobre as crenças de professoras formadoras de Letras a respeito da compreensão oral em Língua Inglesa

    Clarita Gonçalves Camargo, Denise Cristina Kluge
    1379-1401
    DOI: https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.80934

Entrevistas

  • Interview with Dr. Mary Grantham O’Brien: Looking at comprehensibility as a dynamic construct

    Cesar Teló, Mary Grantham O'Brien
    1402-1410
    DOI: https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81217