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v. 16 n. 5 (2021): Dossiê Temático - Research agendas in second language speech: acquisition and pedagogy
v. 16 n. 5 (2021): Dossiê Temático - Research agendas in second language speech: acquisition and pedagogy
DOI:
https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5
Publicado:
2021-09-01
Expediente
Expediente
Equipe Editorial
PDF
DOI:
https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.82624
Apresentação
Second Language Speech: An outlook towards contemporary research endeavours
Alison Roberto Gonçalves, Pedro Luis Luchini, Rosane Silveira, Ubiratã Kickhöfel Alves
1188-1202
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.82479
Artigos Especiais
Desenvolvimento fonético-fonológico bi/multilíngue e atenção – Questões teóricas abordadas no Speech Learning Model (SLM/SLM-r) e desafios futuros para a pesquisa em segunda língua (L2)
Bruna da Rosa de Los Santos, Ubiratã Kickhöfel Alves
1203-1230
PDF
DOI:
https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81523
Speech perception and production as constructs of action: Implications for models of L2 development
Reiner Vinicius Perozzo, Felipe Flores Kupske
1231-1257
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81296
Análise do desenvolvimento do ritmo do inglês-L2 por brasileiros por meio de três métricas rítmicas
Leonardo Antonio Silva Teixeira, Ronaldo Mangueira Lima Jr.
1258-1292
PDF
DOI:
https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81413
Intelligibility of English regular verbs in the past tense: A study with Brazilian listeners and speakers of different L1s
Fernanda Delatorre, Rosane Silveira
1293-1323
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81312
El enfoque de la pronunciación en libros didácticos de español como lengua extranjera en Brasil
Amanda Ribeiro, Bianca Valentina da Cruz, Kellen Benites de Oliveira Moraes, Luciene Bassols Brisolara
1324-1354
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81104
Apps for developing pronunciation in English as an L2
Luana Garbin Baldissera, Celso Henrique Soufen Tumolo
1355-1378
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81057
Reflexões sobre as crenças de professoras formadoras de Letras a respeito da compreensão oral em Língua Inglesa
Clarita Gonçalves Camargo, Denise Cristina Kluge
1379-1401
PDF
DOI:
https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.80934
Entrevistas
Interview with Dr. Mary Grantham O’Brien: Looking at comprehensibility as a dynamic construct
Cesar Teló, Mary Grantham O'Brien
1402-1410
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.5380/rvx.v16i5.81217
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