The stars in the sky of Belo Horizonte are incomprehensible
DOI:
https://doi.org/10.5380/rel.v75i0.9807Keywords:
lírica moderna, literatura brasileira, cidadeAbstract
This paper analyzes, through the poem "Song of the Ghost Girl from Belo Horizonte", the paradox of a city whose modernization of its landscape does not find correspondence with a so-called cultural modernity of its society. Representing a kind of Carlos Drummond de Andrade’s lyrical persona, the Ghost Girl constitutes a certain convergence between the poet’s self and the society of Belo Horizonte of that time. But a convergence that shows itself to be a coincidence of negative gestures, for the Ghost Girl that disguises the lyrical self and his repressed desires also represents a traditional and provincial society that lives in disharmony with the modern forms of the city.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Direitos Autorais para artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude da aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.Para o caso de submissão de traduções, deverão ser verificados os requisitos de cessão de direitos autorais constantes da seção de Diretrizes para Autores.

