A formação da identidade do aluno na educação a distância: reflexões para um debate
Keywords:
educação a distância, autonomia, identidade, aluno da educação a distância, long distance education, autonomy, identity, learner.Abstract
Este artigo procurou levantar algumas reflexões a respeito do processo de formação da identidade e da autonomia do aluno do curso de graduação Formação de professores das séries iniciais do ensino fundamental na modalidade a distância na UFPR. Sendo esta uma modalidade nova dentro da universidade, este processo oferece uma série de experiências de recriação da identidade não só de alunos, mas de professores e funcionários envolvidos no projeto. As experiências deste curso vêm renovando concepções e práticas pedagógicas para uma modalidade ainda pouco vivenciada no Brasil.
The distance learning student´s identity formation: reflections for a debate
Abstract
This article intends to raise some reflexions about the formation process of student´s autonomy and identity on a distance education undergraduate course in the field of Pedagogy with major in fundamental education at Federal University of Parana, Brazil. Because this is a new modality of education within university, this process offers a series of experiences on the identity recriation, not only for students, as well as to professors and other professionals involved in this project. The experiences in this course are renewing the pedagogical practices and conceptions in a educational modality which is still new in Brazil.
How to Cite
Issue
Section
License
Copyrights for articles published in Educar em Revista belong to the author, with the first publication copyrights reserved to the journal. The journal offers public access (Open Access), and its articles are of free use, with specific assignments, in educational and non-commercial applications.