Historiography of Parana's education in the Brazilian Education History scenario:10 years of research at Federal University of Paraná [Universidade Federal do Paraná] (1999-2008)

Authors

  • Marcus Levy Bencostta Universidade Federal do Paraná
  • Diana Gonçalves Vidal Universidade de São Paulo

Keywords:

História, Historiografia, Educação Brasileira

Abstract

This article concerns the academic output of the History and Historiography of Education researching field of the Post graduation program in Education of the Federal University of Paraná (Universidade Federal do Paraná), which was created in its first ten years (1999-2008) of dedication to the instruction of the researchers. It's an essay whose bibliographic cartography has a historiographic interest when analyzing the relation set by this researchers group with the scenario of the paths made by the national output in the field of Education History.

Author Biographies

Marcus Levy Bencostta, Universidade Federal do Paraná

Professor Associado da Universidade Federal do Paraná com atuação no Programa de Pós-Graduação em Educação na mesma universidade. Coordenador do Núcleo de Estudos e Pesquisas

 

em História da Arquitetura Escolar (NEPHArqE) e bolsista Produtividade em Pesquisa do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico  Tecnológico (CNPq)

Diana Gonçalves Vidal, Universidade de São Paulo

Professora Livre-Docente da Universidade de São Paulo com atuação no Programa de Pós-Graduação em Educação na mesma universidade. Coordenadora do Núcleo Interdisci

 

plinar de Estudos e Pesquisas em História da Educação (NIEPHE) e bolsista Produtividade em Pesquisa do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)

Published

2010-07-08

How to Cite

Bencostta, M. L., & Vidal, D. G. (2010). Historiography of Parana’s education in the Brazilian Education History scenario:10 years of research at Federal University of Paraná [Universidade Federal do Paraná] (1999-2008). Educar Em Revista, 26(38), p. 295–315. Retrieved from https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13404

Issue

Section

Conferência