Media, art and communication
DOI:
https://doi.org/10.5380/rel.v67i0.5534Keywords:
Arte, media, sistemas sociais, Arts, social systemsAbstract
This article is an interdisciplinary study focalizing on the European artistic and social panorama. Starting point is the conception of modern society as a society of information where media as printing, photography, film, TV, electronic archives and networks co-define the social reality. The Gutenberg-press therefore did not only signify a new technological process offering cheaper copies but redefined the traditional face to face communication towards a normatized, specific and impersonal communication in the diverse social systems, a process largely consolidated around 1800. This article aims a pragmatic vision on the medial ruptures of printing press, photography, film and internet and its effects on the arts.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Direitos Autorais para artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude da aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.Para o caso de submissão de traduções, deverão ser verificados os requisitos de cessão de direitos autorais constantes da seção de Diretrizes para Autores.

