EDUCATION AND HEALTH AT MODERNITY AND AFTER-MODERNITY: A HISTORY RANSOM.

Authors

  • Neuza Mainardi USP
  • Isabel Maria Teixeira Bicudo Pereira USP
  • Maria Cecília Focesi Pelicioni USP

DOI:

https://doi.org/10.5380/ef.v0i8.35312

Keywords:

health education, health promotion, schooling, health

Abstract

This study comments a historical way of official and particular fundamental  school and the  health, at modernity and after-modernity in Brazil, on the twentieth century. Show the evolution of  traditional education to a new schooling movement until the educational  proposal on actuality , how ‘s been the evolution of  the biomedical  health concept to another more positive, that of the quality of  life.

 

Author Biographies

Neuza Mainardi, USP

Especialista em Educação, membro do Grupo de Pesquisa em Administração Escolar – DEPAE – Faculdade de Educação da USP

Isabel Maria Teixeira Bicudo Pereira, USP

Professora e doutora em Saúde Pública, Faculdade de Saúde Pública da Universidade de São Paulo 

Maria Cecília Focesi Pelicioni, USP

Doutora e livre docente, Faculdade de Saúde Pública da Universidade de São Paulo 

How to Cite

Mainardi, N., Maria Teixeira Bicudo Pereira, I., & Focesi Pelicioni, M. C. (2013). EDUCATION AND HEALTH AT MODERNITY AND AFTER-MODERNITY: A HISTORY RANSOM. Extensão Em Foco, (8). https://doi.org/10.5380/ef.v0i8.35312