Tutoring in the Education in the distance: Proposal of the Course in Distance Pedagogy of the Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Authors

  • Lilian Schwab Gelatti UFRGS
  • Vânia Ben Premaor UCA
  • Alexandre Ramos de Araújo UFRGS

Keywords:

Tutoria, Proposta Pedagógica, Educação a Distância, Educação Superior

Abstract

This article presents the proposal of the pedagogical approach of tutoring at the Undergraduation Course in Distance Pedagogy (PEAD), of the Education College of UFRGS (Brasil). It discusses the pedagogical, social and organizing tutors’ functions according to the theoretical-practical guidelines from the Course.

Author Biographies

Lilian Schwab Gelatti, UFRGS

Doutoranda em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Professora da Universidade Estadual do Rio Grande do Sul (UERGS) e dos Cursos de Licenciatura em Pedagogia a Distância (PEAD) e de Especialização em Tecnologias da Informação e da Comunicação na Promoção da Aprendizagem (PROA) pela UFRGS.

Vânia Ben Premaor, UCA

Doutoranda em Educação pela Pontifícia Universidade Católica Argentina (UCA). Tutora do Curso de Especialização em Tecnologias da Informação e da Comunicação na Promoção da Aprendizagem (PROA) pela UFRGS. Membro do Departamento TIC de Buenos Aires/Argentina.

Alexandre Ramos de Araújo, UFRGS

Mestrando em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Professor de Matemática do Colégio Adventista de Esteio/RS/Brasil.

How to Cite

Gelatti, L. S., Premaor, V. B., & Araújo, A. R. de. (2010). Tutoring in the Education in the distance: Proposal of the Course in Distance Pedagogy of the Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS. Educar Em Revista, 2, p. 153–172. Retrieved from https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13662

Issue

Section

Demanda Contínua