The labyrinth entrances: essay on racinian semiotics
DOI:
https://doi.org/10.5380/rel.v68i0.6137Keywords:
Racine, discours, sémiotique, travestissement, dégénerescence, représentation, discourse, semiotics, travesty/artifice, degeneration, representationAbstract
Racinian theater center-stages (at its epistemological and hermeneutical core) less the discourse of the tragic than the tragic spectacle of discourse. Language broken, ruptured, often slaking into silence reveals itself to be no longer a sign (that is, invested, representational): it no long represents, but subsists rather, much like an object, a form of matter, a quasi-living being within its own arena of self-sustaining reality. Semantically dispossessed, semiotically invested, functionally impotent, the word embraces and metatextualizes the same preterition that it bespeaks. Any seeming departure from this model, however tenacious it may appear, yet collaborates in the factitiousnss of the textual construct and leads, as it must, deliberately, unflaggingly and encodedly to failure.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Direitos Autorais para artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude da aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.Para o caso de submissão de traduções, deverão ser verificados os requisitos de cessão de direitos autorais constantes da seção de Diretrizes para Autores.

