Neither angel, nor devil: a cultural analysis of the appropriation of Shakespeare's Ophelia in The Family Shakespeare
DOI:
https://doi.org/10.5380/rel.v77i0.12606Keywords:
A Ofélia de Shakespeare na cultura vitoriana – The Family Shakespeare – a “estrutura de sentimento” de Raymond WilliamsAbstract
This article retraces the history of the appropriation of Shakespeare’s Ophelia in nineteenth century England, focusing on the Bowdler’s adaptation of the character in The Family Shakespeare, the biggest Shakespearean editorial phenomenon of the century. In an attempt to gauge the politics of adaptation that guided the authors, I shall analyze the textual manipulation that the Bowdlers undertook. Raymond William’s concept of “structure of feeling” will be employed in order to highlight the relevance of such manifestation to the Victorian culture.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Direitos Autorais para artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude da aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.Para o caso de submissão de traduções, deverão ser verificados os requisitos de cessão de direitos autorais constantes da seção de Diretrizes para Autores.

