Policies for Inclusion: study in a state school in Belo Horizonte

Authors

  • Maria Auxiliadora Monteiro Oliveira Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais
  • Sandra Freitas de Souza Escola Estadual Pestalozzi; Faculdade Pitágoras; Universidade Presidente Antônio Carlos

Keywords:

Educação Inclusiva, Formação de Professores, Políticas da Secretaria da Educação para a Educação Inclusiva.

Abstract

This research, was conducted in the years 2007/08, in a state school in Belo Horizonte, focuses on inclusive education and “training” of their teachers. This search was prioritized the method quantitative-qualitative, making use of the questionnaire, documentary analysis and the interview. We collected these data: favorable to the inclusion of teachers, lack of training of teachers to work with special students, lack of suitable infrastructure and specialized resources, high number of students in classrooms, intensification of teaching. Briefly was observed is an “exclusionary inclusion”.

Author Biographies

Maria Auxiliadora Monteiro Oliveira, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais

Professora do Mestrado em Educação da PUC MINAS. Linha de Pesquisa: Políticas Públicas para a Educação

Sandra Freitas de Souza, Escola Estadual Pestalozzi; Faculdade Pitágoras; Universidade Presidente Antônio Carlos

Mestre em Educação pela PUC Minas. Supervisora Pedagógica da Escola Estadual Pestalozzi e Professora Universitária da Faculdade Pitágoras e da Universidade Presidente Antônio Carlos.

How to Cite

Oliveira, M. A. M., & Souza, S. F. de. (2011). Policies for Inclusion: study in a state school in Belo Horizonte. Educar Em Revista, 27(42), p. 245–261. Retrieved from https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/16073

Issue

Section

Demanda Contínua