FOCUS GROUPS IN QUALITATIVE RESEARCH ABOUT READING WITH YOUTHS

Authors

  • Márcia Cabral da Silva Faculdade de Educação - UERJ

Keywords:

Educar, Tópicos Específicos de Educação

Abstract

This paper describes a qualitative research about reading with youths in the educational fields using focus groups methodology. The concept of focus groups was described and analysed  in the light of the social historical perspective of  language. Furthermore, this text discusses the challenges and the ethical concerns regarding this methodology.

 

 

Keywords: Focus groups – Language – Social and historical perspective – Youths

Author Biography

Márcia Cabral da Silva, Faculdade de Educação - UERJ

Mestre em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro e doutora em Teoria e História Literária pelo Instituto de Estudos da Linguagem da UNICAMP. Professora adjunta da Faculdade de Educação da UERJ e coordenadora do grupo de pesquisa Infância, Juventude, Leitura, Escrita e Educação.

Published

2011-12-08

How to Cite

da Silva, M. C. (2011). FOCUS GROUPS IN QUALITATIVE RESEARCH ABOUT READING WITH YOUTHS. Educar Em Revista, 28(43), p. 173–188. Retrieved from https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/16676

Issue

Section

Demanda Contínua