The dialogue on religious teaching in the history of the church of Brazil

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5380/rt.v10i2.82116

Keywords:

History of education, religious education, Catholic Church.

Abstract

This article is a second report resulting from the research Program Conceptions and Resources of  Religious  Education  in  the  Conception  and  Production  Project,  aiming  to  understand  this curricular component in the Brazilian scenario and verify the insertionof the Roman Catholic Church  in  the  national  school  context.  This  is  an  article  resulting  from  qualitative  and documentary research that explains the Catholic contribution through the National Conference of Brazilian Bishops (CNBB) to the configuration ofthis discipline in educational institutions. To this end, documents and texts from this ecclesial institution and from the history of education were used to articulate this historical path.

Author Biographies

Sérgio Rogério Junqueira, Instituto de Pesquisa e Formação Educação e Religião (IPFER)

Livre Docente e Pós-Doutor em Ciências da Religião pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Pós-Doutor em Geografia da Religião pela Universidade Federal do Paraná, Pós-Doutor em Ciência da Religião pela Universidade do Estado do Pará; Doutor e Mestre em Ciências da Educação pela Pontifícia Universidade Salesiana de Roma.Especialista em Metodologia do Ensino Religioso pela PUCSP; Metodologia do Ensino Superior pelo CEPEMG; Licenciado em Pedagogia pela UNIUBE; Bahcarel em Ciências Religiosas.

Terezinha Sueli Rocha, Instituto de Pesquisa e Formação Educação e Religião (IPFER)

Mestre em Teologia (PUC-PR). Graduada em Pedagogia (PUC-PR). Pesquisadora do IPFER.

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Published

2021-12-13

How to Cite

Junqueira, S. R., & Rocha, T. S. (2021). The dialogue on religious teaching in the history of the church of Brazil. Revista Relegens Thréskeia, 10(2), 145–159. https://doi.org/10.5380/rt.v10i2.82116

Issue

Section

Seção Temática