The pervasive disruption of technology on privacy and learning processes

Authors

  • Patricia Zeni Marchiori Universidade Federal do Paraná - UFPR
  • Andre Luiz Appel Grupo de Pesquisa UFPR/CNPq - Metodologias para Gestão da Informação
  • Eduardo Michelotti Bettoni Grupo de Pesquisa UFPR/CNPq - Metodologias para Gestão da Informação

DOI:

https://doi.org/10.5380/atoz.v5i1.47433

Keywords:

Information and communication technologies (ICT), Online social networks, Privacy, Personal learning spaces, Communities of practice, Cloud applications

Abstract

The team of editors AtoZ presents the articles in this edition, in which the authors evaluate information spaces and learning in different conditions of intensive technologies. Respondents expand discussions on methodologies and results derived from questions about the training of information professionals and the challenges for the institutions involved in the issue.

Author Biographies

Patricia Zeni Marchiori, Universidade Federal do Paraná - UFPR

Bacharel em Biblioteconomia - UFPR, Especialista em Gestão do Conhecimento em Oceanografia e Ciências da Água - VUB/Bélgica, Mestre em Ciência da Informação - UFRJ/IBICT/CNPq, Doutora em Ciências da Comunicação (Ciência da Informação) - USP. Professor Titular - UFPR/DECiGI

Andre Luiz Appel, Grupo de Pesquisa UFPR/CNPq - Metodologias para Gestão da Informação

Bacharel em Gestão da Informação - UFPR. Mestre em Ciência da Informação - IBICT/UFRJ. Doutorando em Ciência da Informação - IBICT/UFRJ

Eduardo Michelotti Bettoni, Grupo de Pesquisa UFPR/CNPq - Metodologias para Gestão da Informação

Graduado em Turismo - UFPR, Mestre em Ciência, Gestão e Tecnologia da Informação - UFPR. Pesquisador - Observatórios SESI/SENAI/IEL

Published

2016-07-31

How to Cite

Marchiori, P. Z., Appel, A. L., & Bettoni, E. M. (2016). The pervasive disruption of technology on privacy and learning processes. AtoZ: Novas práticas Em informação E Conhecimento, 5(1), 3. https://doi.org/10.5380/atoz.v5i1.47433

Issue

Section

Editorial