Methodological reports: highlights of the study "Brazilian Model of Library and Information Studies in the bachelor's level"

Authors

  • Plácida L. V. Amorim da Costa Santos Universidade Estadual Paulista - UNESP/Marília
  • Chaim Zins Knowledge Mapping Research, Jerusalem, Israel

DOI:

https://doi.org/10.5380/atoz.v5i1.47327

Keywords:

Delphi Study, Grounded Theory, Information profesionals trainning

Abstract

Doctors Placida Santos and Chaim Zins detail the main methodological options of their exhaustive research regarding training professionals in Information Science in Brazil. They emphasize the continuation of studies on the subject and the potential contributions to undergraduate programs in the area.

Author Biographies

Plácida L. V. Amorim da Costa Santos, Universidade Estadual Paulista - UNESP/Marília

Bacharel em Biblioteconomia pela Universidade Estadual Paulista (UNESP), Mestre em Ciência da Informação pela Pontificia Universidade Católica de Campinas (PUC-Campinas), Doutorado em Letras pela Universidade de São Paulo (USP) e Livre-Docente em Catalogação pela Universidade Estadual Paulista (UNESP). Docente no Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação - PPGCI/UNESP-Marília

Chaim Zins, Knowledge Mapping Research, Jerusalem, Israel

Doctor of Philosophy. Cientista da informação, Estudioso, educador e artista conceitual. Especialista em mapeamento do conhecimento [http://www.success.co.il]

Principais projetos de investigação: 10 Pillars of Knowledge; Knowledge Map of Information Science; Knowledge Map of Judaism (Hebrew); and, the Critical Delphi research methodology.

Published

2016-07-31

How to Cite

Santos, P. L. V. A. da C., & Zins, C. (2016). Methodological reports: highlights of the study "Brazilian Model of Library and Information Studies in the bachelor’s level". AtoZ: Novas práticas Em informação E Conhecimento, 5(1), 4–9. https://doi.org/10.5380/atoz.v5i1.47327

Issue

Section

Interviews