Campo esportivo e campo da dança: apontamentos sobre suas tensões na cidade de Joinville
DOI:
https://doi.org/10.5380/ra.v15i2.93358Abstract
Os espectadores do Festival de Dança de Joinville se manifestam de forma mais efusiva do que costuma ocorrer em espetáculos de dança. O objetivo deste trabalho é analisar opiniões divergentes sobre tal comportamento usando conceitos de Pierre Bourdieu. Percebe-se que o público se afasta do habitus esperado para a dança e se aproxima do habitus considerado esportivo, gerando disputas por legitimidade. Também se nota uma busca por distinção ao defender o habitus da dança, erudito, em detrimento do esportivo, popular. Parece que os espectadores do Festival acabam gerando uma intersecção entre estes habitus, ao serem influenciados por disposições de ambos os campos, criando uma nova disposição específica deste contexto.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
(a) Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
(b) Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
(c) Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) after the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).




