Historiography and Education: an essay on the appropriation of the historical frends in teaching practices
DOI:
https://doi.org/10.5380/his.v48i0.15309Keywords:
History, education, positivism, Marxism, annales school, História, ensino, positivismo, marxismo, escola dos annalesAbstract
This essay intends evaluate the relationship between theory and pratice in the teaching of History since the nineteenth century. The main goal is to articulate a well defined point of view: the brazilian History of Education, and more especifically, the studies about teaching of History, have been marked by misunderstandings in the theoretical field, which vulgarize all the debate about theory and teatching pratice in Brazilian History.Downloads
How to Cite
Gomes, T. de M. (2008). Historiography and Education: an essay on the appropriation of the historical frends in teaching practices. História: Questões E Debates, 48. https://doi.org/10.5380/his.v48i0.15309
Issue
Section
Artigos
License
Direitos Autorais para artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a Revista. Em virtude da aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
Os textos da revista estão licenciados com uma Licença 
Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.
