Data and information: meanings and engagement

Authors

  • Patricia Zeni Marchiori Universidade Federal do Paraná - UFPR, Curitiba, PR
  • Andre Luiz Appel Grupo de Pesquisa UFPR/CNPq - Metodologias para Gestão da Informação, Curitiba, PR
  • Eduardo Michelotti Bettoni Grupo de Pesquisa UFPR/CNPq - Metodologias para Gestão da Informação, Curitiba, PR

DOI:

https://doi.org/10.5380/atoz.v5i2.49775

Keywords:

Information and communication technologies (ICT), Social networks analysis, Open science, Innovation in education

Abstract

The AtoZ Editorial Board highlights the V5N2 as follows: the use of information and communication technologies in teaching and learning spaces; the generation (and viewing) of network of scientific and academic partnerships; the resources and derivative results from 'data cleansing' techniques for significant volumes in databases; the literature monitoring focused on Internet of Things and energy efficiency, as application area; and the discussion with experts on the state of the art and the future of digital curation and research data.

Author Biographies

Patricia Zeni Marchiori, Universidade Federal do Paraná - UFPR, Curitiba, PR

Bacharel em Biblioteconomia - UFPR, Especialista em Gestão do Conhecimento em Oceanografia e Ciências da Água - VUB/Bélgica, Mestre em Ciência da Informação - UFRJ/IBICT/CNPq, Doutora em Ciências da Comunicação (Ciência da Informação) - USP. Professor Titular - UFPR/DECiGI

Andre Luiz Appel, Grupo de Pesquisa UFPR/CNPq - Metodologias para Gestão da Informação, Curitiba, PR

Bacharel em Gestão da Informação - UFPR. Mestre em Ciência da Informação - IBICT/UFRJ. Doutorando em Ciência da Informação - IBICT/UFRJ

Eduardo Michelotti Bettoni, Grupo de Pesquisa UFPR/CNPq - Metodologias para Gestão da Informação, Curitiba, PR

Graduado em Turismo - UFPR, Mestre em Ciência, Gestão e Tecnologia da Informação - UFPR. Pesquisador - Observatórios SESI/SENAI/IEL

Published

2016-12-31

How to Cite

Marchiori, P. Z., Appel, A. L., & Bettoni, E. M. (2016). Data and information: meanings and engagement. AtoZ: Novas práticas Em informação E Conhecimento, 5(2), 66. https://doi.org/10.5380/atoz.v5i2.49775

Issue

Section

Editorial