The quality of tourist service: a comparison between two cities, São Jose da Coroa Grande (Pernambuco, Brazil) and Maragogi (Alagoas, Brazil)

Authors

  • Eduarda Semeão da Silva Faculdade de Ciências Sociais dos Palmares (FACIP)
  • Kaio Diego da Silva Faculdade de Ciências Sociais dos Palmares (FACIP)
  • Josué Petrônio Quirino de Oliveira Faculdade de Ciências Sociais dos Palmares (FACIP)

DOI:

https://doi.org/10.5380/tes.v11i1.57054

Keywords:

Tourism, Quality in Customer Service, Fidelity, Tourist service.

Abstract

In view of a competitive market, good service is essential, with tourists increasingly demanding, to exceed their expectations became an obligation in tourism service, then the purpose of this research was to demonstrate the importance of the quality of service in the tourism sector. In the study, it was made a comparison between two coastal cities in relation to the service provided to tourists, in São José da Coroa Grande and Maragogi, both important coastal cities from Pernambuco and Alagoas, Brazil. In this case study, the methodology was based on a qualitative, exploratory, and bibliographic approach in order to show that the quality of service could be the main tool for clients’ satisfaction. The results showed a superior service provided to tourists in Maragogi, which with its hotel chain and resorts was offering a greater infrastructure, as well as a greater qualification in the service offered, demonstrating that to serve well over time will mean not only profit, but also economic development.

Author Biographies

Eduarda Semeão da Silva, Faculdade de Ciências Sociais dos Palmares (FACIP)

Formação: Graduação em Administração pela Faculdade de Ciências Sociais dos Palmares (FACIP). Endereço físico para correspondência: BR 101, Km 186 Sul, s/n, Engenho São Manoel. CEP: 55540-000 -Palmares – PE/Brasil.

Kaio Diego da Silva, Faculdade de Ciências Sociais dos Palmares (FACIP)

Formação: Graduação em Administração pela Faculdade de Ciências Sociais dos Palmares (FACIP). Endereço físico para correspondência: BR 101, Km 186 Sul, s/n, Engenho São Manoel. CEP: 55540-000 -Palmares – PE/Brasil.

Josué Petrônio Quirino de Oliveira, Faculdade de Ciências Sociais dos Palmares (FACIP)

Formação: Graduação em Administração pelo Centro Universitário UNIFAVIP, Mestrado em Administração pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Atividade profissional: Professor na Faculdade de Ciências Sociais dos Palmares (FACIP). Endereço físico para correspondência: BR 101, Km 186 Sul, s/n, Engenho São Manoel. CEP: 55540-000 - Palmares – PE/Brasil.

Published

2018-12-01

How to Cite

Silva, E. S. da, Silva, K. D. da, & Oliveira, J. P. Q. de. (2018). The quality of tourist service: a comparison between two cities, São Jose da Coroa Grande (Pernambuco, Brazil) and Maragogi (Alagoas, Brazil). Turismo E Sociedade, 11(1). https://doi.org/10.5380/tes.v11i1.57054

Issue

Section

Artigos