The vocation of Curitiba for business and events tourism

Authors

  • Dario Luiz Dias Paixão Curitiba, Região e Litoral Convention & Visitors Bureau

DOI:

https://doi.org/10.5380/tes.v7i1.37155

Keywords:

Tourism, Business, Events, Planning, Curitiba

Abstract

Curitiba is a cosmopolitan city that has a vocation to the MICE market (Meetings, Incentive, Congresses, Events), in other words, to the area of business tourism and events, however, for this sector to develop and profissionalize, tourism planning should be taken seriously by the actors involved in the process.

Author Biography

Dario Luiz Dias Paixão, Curitiba, Região e Litoral Convention & Visitors Bureau

Graduação em Turismo (Bacharelado) pela Universidade Federal do Paraná (UFPR), Especialização em Gestão Estratégica de Negócios Globalizados e MBA em Gestão de Organizações Educacionais (Universidade Positivo), Mestrado em Turismo pela Universidad Las Palmas de Gran Canárias (ULPGC - Espanha), Doutorado em Turismo pela Universidad de Málaga (Espanha). Professor no curso de graduação em Turismo na UFPR e Coordenador de cursos na Universidade Positivo. Presidente do Curitiba, Região e Litoral Convention & Visitors Bureau; Diretor da Choice Academia de Profissões e da ADN Eventos. Membro do Conselho Científico da Revista Turismo e Sociedade.

Published

2014-01-31

How to Cite

Paixão, D. L. D. (2014). The vocation of Curitiba for business and events tourism. Turismo E Sociedade, 7(1). https://doi.org/10.5380/tes.v7i1.37155

Issue

Section

Opiniões (Comitê Científico)