Social Tourism in France

Authors

  • Marcelo Vilela de Almeida Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.5380/tes.v5i1.26585

Keywords:

Tourism, Social tourism, France

Abstract

Report on the study trip to France last September, 2011, dedicated to know and discuss social tourism policies and experiences, once France is one of the most prominent examples of this kind of tourism.

Author Biography

Marcelo Vilela de Almeida, Universidade de São Paulo

Graduação em Turismo (Bacharelado) pela Faculdade Anhembi Morumbi; Mestrado e Doutorado em Ciências da Comunicação (Relações Públicas, Propaganda e Turismo) pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Docente do Curso de Lazer e Turismo da Escola de Artes, Ciências e Humanidades (EACH) da Universidade de São Paulo (USP). Membro do conselho editorial da revista Turismo e Sociedade desde o ano 2008.

How to Cite

Almeida, M. V. de. (2012). Social Tourism in France. Turismo E Sociedade, 5(1). https://doi.org/10.5380/tes.v5i1.26585

Issue

Section

Opiniões (Comitê Científico)