Capital social, crisis de la democracia e educación ciudadana: la experiencia chilena
DOI:
https://doi.org/10.5380/rsp.v21i0.3643Palavras-chave:
capital social, educação, justiça, Chile. social capital, education, justice, Chile. capital social, éducation, Chili.Resumo
O artigo faz um diagnóstico das dificuldades socioeconômicas e políticas na América Latina e sugere a necessidade de vincular os conceitos de "capital social" e "educação cidadã para a democracia". Para o autor, é necessário um trabalho de educação na área da justiça, uma vez que aí existem grandes oportunidades para a participação, o fortalecimento do capital social e o enriquecimento da democracia participativa.
Abstract
This article makes a diagnosis of the political and socio-economic difficulties that Latin American is undergoing and suggests the need to link the concepts of "social capital" and "citizens' education for democracy". In the author's point of view, educational work in the area of justice is needed, since it is in the latter that significant opportunities for participation, the strengthening of social capital and the enrichment of participatory democracy can be carried out.
Résumé
L'article fait le diagnostique des difficultés socio-économiques et politiques en Amérique Latine et suggère qu'il faut mettre en relation le concept de capital social et celui d'éducation du citoyen pour la démocracie. Pour l'auteur, il est nécessaire de mener un travail d'éducation dans le domaine de la justice étant donné que les opportunités de participation, de renforcement du capital social et d'enrichissement de la démocracie participative y sont nombreuses.
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