Omnichannel strategy and user experience: a study at LinkedIn

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5380/atoz.v10i3.81054

Keywords:

Omnichannel Strategy, User Experience, Social Media, LinkedIn.

Abstract

Introduction: The information is present in the various existing technological means and resources, being used both for online purchase and for writing a text on a digital social network, exposing an opinion on a certain fact or subject. It uses the omnichannel strategy to understand the integrated management of communication channels in the simultaneous use and interconnection of these different channels, analyzing the user experience and their satisfaction concerning LinkedIn social media. It aims to understand the importance of the omnichannel strategy for the user experience in LinkedIn social media. Method: The methodological path is based on the qualitative approach and uses an online form to ascertain satisfaction on LinkedIn regarding the omnichannel strategy and the user experience. Results: The results point to the consolidation of a specialized and experienced public in the use of the LinkedIn social media, realizing possibilities for improvements exposing the difficulties of use faced and knowing the omnichannel strategy as a way of integration between the user and the resources inherent to the strategy. Conclusions: It considers that the strategic relationship made possible by omnichannel is developed through the integration of content disseminated in the communication channels given the integration between the information users themselves.

Author Biographies

Bruno Soares Ramos, Universidade Federal da Paraíba (UFPB), João Pessoa, Paraíba

Graduado em Administração de Empresas pelo Instituto Federal da Paraíba - IFPB Campus João Pessoa. Mestrando do Programa de Pós-graduação em Ciência da Informação na Universidade Federal da Paraíba (PPGCI/UFPB)

Arthur Ferreira Campos, Universidade Federal da Paraíba (UFPB), João Pessoa, Paraíba

Doutorando e Mestre em Ciência da Informação pelo Programa de Pós-graduação em Ciência da Informação da Universidade Federal da Paraíba (PPGCI/UFPB). Bacharel em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN). Graduando em Arquivologia pela UFPB.

Eliane Bezerra Paiva, Universidade Federal da Paraíba (UFPB), João Pessoa, Paraíba

Possui graduação em Biblioteconomia (1973), Mestrado em Ciência da Informação (2002) e Doutorado em Linguística(2013), realizados na Universidade Federal da Paraíba. Atualmente é professora do nível adjunto da Universidade Federal da Paraíba com atuação na Graduação em Biblioteconomia, em Arquivologia e no Programa de Pós-graduação em Ciência da Informação.

Gustavo Henrique de Araújo Freire, Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Rio de Janeiro, Rio de Janeiro

Doutor e Mestre em Ciência da Informação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro, convênio com o Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Graduado em Letras pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Professor Associado do Departamento de Biblioteconomia da Faculdade de Administração e Ciências Contábeis da Universidade Federal do Rio de janeiro. Docente Permanente do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Mestrado e Doutorado) da Universidade Federal da Paraíba. Docente Colaborador Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Mestrado e Doutorado) do Instituto Brasileiro de Informação Científica e Tecnológica convênio com a Universidade Federal do Rio de Janeiro.

Marckson Roberto Ferreira de Sousa, Universidade Federal da Paraíba (UFPB), João Pessoa, Paraíba.

Doutor em Engenharia Elétrica na área de Processamento da Informação pela Universidade Federal da Paraíba (UFPB), com pesquisa em Interfaces Humano-Computador. Mestrado em Engenharia Elétrica na área de Processamento da Energia pela Universidade Federal da Paraíba. Graduação em Engenharia Elétrica pela Universidade Federal da Paraíba. Bacharel em Direito pelo Instituto de Educação Superior da Paraíba. Professor Associado do Departamento de Ciência da Informação da UFPB. Docente do Programa de Pós-graduação em Ciência da Informação da UFPB e do Programa de Pós-graduação em Gestão nas Organizações Aprendentes.

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Published

2021-09-03

How to Cite

Ramos, B. S., Campos, A. F., Paiva, E. B., Freire, G. H. de A., & Sousa, M. R. F. de. (2021). Omnichannel strategy and user experience: a study at LinkedIn. AtoZ: Novas práticas Em informação E Conhecimento, 10(3), 1–11. https://doi.org/10.5380/atoz.v10i3.81054

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Thematic Issue - Article