UNDERSTANDING THE CITY THROUGH THE FIELD CLASS: EXPERIENCE REPORT IN ITABUNA-BA
DOI:
https://doi.org/10.5380/geografar.v15i1.61249Keywords:
Aula de campo, geografia urbana e interdisciplinaridadeAbstract
This article is about a proposal to work urban geography at school in a critical, didactic and at the same time pleasurable way, both for teachers and for students through fieldwork. The article begins by bringing a discussion about the city and the urban within geographic science, later addressing some concerns common to teaching practice, while presenting strategies for overcoming such concerns, highlighting the importance of interdisciplinarity at school and methodological procedures for conducting a field class, which includes content related to urban geography. The construction of the article started from a classroom practice already performed, in the city of Itabuna-BA with the observation of the landscape and collection of images by the students. Some of the results obtained are described, so the article intends to help elementary and high school teachers to understand the importance of the field class as a didactic-pedagogical tool to achieve the proposed objectives.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores que publicam na Revista concordam com os seguintes termos:
– os autores mantêm os direitos autorais e transferem à Revista Geografar o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Licença Creative Commons — Atribuição 4.0 Brasil — CC BY 4.0 BR, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e da publicação inicial na Revista;
– os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada na Revista Geografar (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e da publicação inicial na Revista;
– qualquer pessoa é livre para compartilhar (copiar e redistribuir o trabalho em qualquer suporte ou formato) e para adaptar (remixar, transformar e criar a partir do trabalho) para qualquer fim, mesmo que comercial, devendo todavia, em qualquer caso, dar o crédito apropriado, prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas no trabalho original, nos termos da Licença Creative Commons — Atribuição 4.0 Brasil — CC BY 4.0 BR e respeitados a Lei nº 9.610, de 19 de fevereiro de 1998, e outros normativos vigentes;
- as opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.